Pastor Raymond grew up in Lebanon as the second son of seven children. He accepted the Lord as personal Savior in February 1974 at the age of 14. Married to Aida Fares in October 1991, they have two children, Steven and Joelle.

Has served the Lord through various ministries, especially as the music director of “The Truth of the Gospel Baptist Church”. In addition to being one of six messengers to the Southern Baptist Convention of Lebanon for years, he served the Lord as a church planter in the suburb of Beirut and leader of the outreach ministry for years.

Pastor Raymond moved with his family to Southern California in 2000 and served there as pastor for two Arabic churches in Palm Springs and La Verne (a church he planted there).

In August of 2005, Pastor Raymond moved with his family to Fort Worth / Arlington, Texas to serve as the Pastor of the “Arabic Christian Fellowship”.

Pastor Raymond graduated in 2010 with “Master of Divinity” from Southwestern Baptist Theological Seminary.

     نشأ القس ريمون في لبنان وهو الابن الثاني من سبعة أولاد. قبل الرب كمخلص شخصي في شباط ١٩٧٤ عن عمر يناهز ١٤ سنة. متزوج من عايدة فارس في تشرين الأول عام ١٩٩١، و لديهم ولدان، ستيفن وجويل.

خدم القس ريمون الرب من خلال خدمات مختلفه، بخاصة كخادم الموسيقى في "كنيسة حقّ الإنجيل المعمدانية" في لبنان. بالإضافة إلى كونه واحد من ست ممثلّين في المجمع المعمداني الجنوبي اللبناني لسنوات عديدة، فقد خدم في خدمة زرع الكنائس في لبنان. وقد كانت له خدمات متنوّعة في مجال الخدمات التبشيرية.

انتقل القس ريمون مع عائلته الى جنوب كاليفورنيا في عام ٢٠٠٠ وخدم هناك كراعٍ لكنيستين عربيتين في "بالم سبرينغز" و "لا فيرن" في محافظة لوس انجليس.

في شهر آب من عام ٢٠٠٥، انتقل القس ريمون مع عائلته إلى فورت وورث / أرلينغتون بولاية تكساس ليخدم كراعٍ للكنيسة العربية المسيحية في ارلنغتون و فورت ورث.

القس ريمون تخرج في عام ٢٠١٠ "ماجستير في اللاهوت" من كلية اللاهوت المعمدانية في فورت وورث.